Zagranica

P&G: redukcja menedżerów, koncentracja na markach gwiazdach

Procter & Gamble poinformował inwestorów o planach redukcji personelu oraz o koncentracji na najbardziej obiecujących markach. W najbliższym czasie firma...

Procter & Gamble poinformował inwestorów o planach redukcji personelu oraz o koncentracji na najbardziej obiecujących markach. W najbliższym czasie firma zamierza zredukować o 40-50 proc. liczbę zagranicznych menedżerów, a także o 15 proc. uszczuplić zespół general managerów. Docelowo chce spłaszczyć struktury menedżerskie.

P&G nadal będzie inwestować w najszybciej rosnący biznes – jest to w sumie 41 marek, których wartość sprzedaży przekracza ponad 500 mln dol. każda. W grupie tej znajdują się takie brandy jak Swiffer i Tide. Firma zamierza podzielić swoich 250 brandów na trzy kategorie: przyszłe gwiazdy, które rokują największy potencjał wzrostu, lokalne skarby, czyli marki silnie rozwijające się na poszczególnych rynkach, i marki nierokujące na przyszłość, które zostaną zlikwidowane. Koncern przyznał także, że zamierza wydać 10 mld dol. na marketing konsumencki i kolejne 10 mld dol. na wsparcie w sieciach handlowych i w detalu. P&G spodziewa się 7-8-proc. wzrostu sprzedaży w ciągu najbliższych pięciu lat. Zamierza także dokończyć proces integracji z Gillette, kupionym w 2005 r. za 57 mld dol. (“BrandRepublic”)