M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

WPP Group odnotowała 5-proc. wzrost przychodów i zysków

Serwis Dzienny | 3 marca 2008, 06:45

WPP Group, druga co do wielkości na świecie grupa reklamowa, w ub.r. odnotowała 6,19 mld funtów przychodów, o 5 proc....

WPP Group, druga co do wielkości na świecie grupa reklamowa, w ub.r. odnotowała 6,19 mld funtów przychodów, o 5 proc. więcej niż w 2006 r. Również o 5 proc. - do 719 mln funtów - wzrósł zysk przed opodatkowaniem. W komentarzu do swoich wyników finansowych WPP podaje, że wzrost odzwierciedla stały rozwój światowej gospodarki. Grupa umocniła swoją pozycję m.in. na Bliskim Wschodzie (poprzez przejęcie pakietu kontrolnego w spółce Team Y&R) oraz miała bardzo dobry rok, jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowego biznesu. Agencje reklamowe należące do grupy, czyli Ogilvy & Mather Worldwide, JWT, Y&R Advertising, Grey Worldwide oraz United Red Cell pozyskały nowe budżety na łączną kwotę 723 mln funtów. Z kolei sieci mediowe, takie jak: MindShare, Mediaedge:cia i MediaCom (Group M), pozyskały nowe budżety na sumę 3,69 mld funtów. WPP ujawniło, że wstępne wyniki za styczeń tego roku pokazują dalszy wzrost przychodów o 5 proc. - Dlatego, wbrew większości prognoz, które przewidują spowolnienie gospodarki na świecie, bazując na styczniowych rezultatach, spodziewamy się, że 2008 r. będzie lepszy niż 2007 r. - podał w oświadczeniu zarząd holdingu. WPP spodziewa się zysków z działalności na rynkach rozwijających się: Azji, Afryki, Ameryki Południowej, Bliskiego Wschodu i Rosji, jak również pozytywnego wpływu na branżę reklamową takich wydarzeń jak: wybory prezydenckie w USA, olimpiada w Pekinie i piłkarskie mistrzostwa Europy Euro 2008. ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,