Kraj

Carlsberg chce wyprzedzić Heinekena dzięki Euro 2008

Marka piwa Carlsberg z portfolio Carlsberg Polska chce w br. wyraźnie wyprzedzić Heinekena Grupy Żywiec pod względem udziałów wartościowych. Oba...

Marka piwa Carlsberg z portfolio Carlsberg Polska chce w br. wyraźnie wyprzedzić Heinekena Grupy Żywiec pod względem udziałów wartościowych. Oba brandy należą do tego samego segmentu piw międzynarodowych. W ub.r. marka Carlsberg już wyprzedziła konkurenta, ale pod względem wolumenu. Wartościowo udziały obu marek są bardzo podobne. – Mieliśmy bardzo dobry ubiegły rok, w którym wprowadziliśmy nową butelkę i kampanię reklamową “Znaki” – mówi Wojciech Żabiński, marketing manager w Carlsberg Polska. W tym roku główne uderzenie marketingowe będzie realizowane w związku z mistrzostwami Europy w piłce nożnej Euro 2008, których Carlsberg jest sponsorem. Wojciech Żabiński nie ujawnia jednak szczegółów planowanych działań, wiadomo jedynie, że pojawi się specjalna limitowana edycja produktu. Za kampanię reklamową, w której w dużej mierze będzie się opierać na rozwiązaniach przyjętych lokalnie, odpowiada agencja Saatchi & Saatchi.

Innym ciekawym wątkiem w polityce marketingowej Carlsberga jest podwyżka ceny marki Carlsberg. Po wprowadzeniu przed ponad rokiem ceny 2,69 zł za butelkę cena jest stopniowo podnoszona (obecnie wynosi 2,99 zł) i jest coraz bliższa cenie Heinekena. – Mogliśmy zażądać wyższej ceny, ale najpierw musieliśmy coś dać konsumentom – mówi Wojciech Żabiński. Tą wartością była nowa butelka i lepszy wizerunek wykreowany dzięki kampanii reklamowej. Nie jest wykluczone, że Carlsberg będzie dalej podnosił cenę, ale firma nie podaje żadnych szczegółów w tej sprawie. (TW)