Kraj

Ryszard Solski po 15 latach pracy w Sigma International opuszcza agencję

Ryszard Solski, dyr. generalny Sigma International, z końcem marca br. odejdzie z agencji. Decyzję o odejściu podjął blisko rok temu,...

Ryszard Solski, dyr. generalny Sigma International, z końcem marca br. odejdzie z agencji. Decyzję o odejściu podjął blisko rok temu, jednak na prośbę prezesa i właściciela spółki Tadeusza Jacewicza zdecydował, że będzie pracować do końca 2007 r. i wywiąże się ze zobowiązań.

Na jego decyzję o odejściu wpłynęły zarówno sytuacja rynkowa, jak i upływ czasu. – W Sigmie pracowałem niemal 15 lat. Mam wrażenie, że wyczerpała się formuła mojego funkcjonowania w agencji. Postanowiłem podjąć nowe wyzwania zawodowe – mówi Ryszard Solski.

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że planuje utworzenie własnej firmy. Ryszard Solski nie potwierdził jednak tych informacji.

Pracę w agencji Sigma rozpoczął w 1993 r., gdy na rynku były tylko trzy, cztery agencje PR. Rok później został dyr. generalnym. Jednym z jego pierwszych klientów była firma Procter & Gamble, której doradza do dziś.

Przez 10 lat doradzał i kierował obsługą PR firmy Microsoft. Przez wiele lat pracował z firmami takimi jak: Sony, Panasonic, Compaq, Boston Consulting Group, AT Keartney, Lufthansa, Indesit, Cisco Systems, Dilmah. Przez cztery lata był rzecznikiem hotelu Marriott w Warszawie.

W 2004 r. kierował zespołem doradztwa komunikacyjnego w procesie prywatyzacji PKO BP, a w 2005 r. podobnym zespołem w procesie prywatyzacji Grupy Lotos. Pod kierownictwem Ryszarda Solskiego agencja zdobyła jedno z czołowych miejsc na rynku PR. Obecnie pracuje w niej blisko 50 osób. Obroty agencji w 2006 r. wyniosły 13,7 mln zł. W ciągu ostatnich dwóch lat zanotowała trzykrotny wzrost zysku.

W czasie pracy w Sigma International Solski był także prezesem i wiceprezesem Związku Firm Public Relations, a w latach 2003-2005 przedstawicielem Międzynarodowego Stowarzyszenia PR w Polsce.

Przed przyjściem do public relations Ryszard Solski był dziennikarzem m.in. w: PAP, dzienniku gospodarczym “Nowa Europa” i amerykańskiej agencji prasowej Telerate Dow Jones. (MKS)