Kraj

Jakub Bierzyński zainwestował kilka milionów złotych w nowy projekt badawczy

Jak oglądali telewizję i jakie produkty kupowali - takie informacje w ramach jednoźródłowego badania na testowej na razie próbie ponad...

Jak oglądali telewizję i jakie produkty kupowali – takie informacje w ramach jednoźródłowego badania na testowej na razie próbie ponad 200 gospodarstw domowych zbiera Centrum Monitorowania Rynku (CMR), firma badawcza Jakuba Bierzyńskiego, CEO OMG. W projekt zainwestowano już kilka milionów złotych. W tym roku ma ruszyć sprzedaż niektórych produktów badawczych bazujących na jego wynikach. CMR skorzystało z usług TNS OBOP w zakresie doboru próby – jest ona kompatybilna z panelem telewizyjnym OBOP-u.

Gospodarstwa uczestniczące w badaniu CMR wyposażone są w technologię umożliwiającą pasywny pomiar oglądalności telewizji oraz skanery kodów kreskowych służące do rejestrowania zakupionych przez domowników produktów. – Dane na temat konsumpcji telewizji i zachowań zakupowych raportowane są w czasie rzeczywistym, z kilkusekundowym opóźnieniem zyskujemy do nich dostęp – twierdzi Jakub Bierzyński, pomysłodawca badania. Badanie obejmuje także skanowanie kodów kreskowych dóbr impulsywnych spożywanych poza domem. Służą do tego specjalnie zmodyfikowane komórki, w które wyposażeni są wszyscy uczestnicy badania.

Na kanwie projektu powstają różne produkty korzystające z jego wyników – m.in. household panel (zbliżony do jednego z największych projektów GfK), analiza oglądalności w trybie online (pozwalająca zaobserwować sekundowe przepływy widowni pomiędzy stacjami, nałożone na rzeczywisty obraz nadawany przez stacje TV z parosekundowym opóźnieniem) oraz badanie konkurencyjne do TGI w oparciu o rzeczywiste dane zakupowe i wywiady z domownikami.

– Najbardziej innowacyjny, choć wymagający dalszych inwestycji, jest projekt wykorzystujący kombinacje obu typów danych pozyskiwanych w badaniu. Dzięki niemu precyzyjnie i w czasie rzeczywistym określimy wpływ kampanii na sprzedaż produktu. Wiedząc, ile razy poszczególni widzowie mieli kontakt z reklamą, będziemy w stanie ocenić skuteczność kreacji oraz rozwinąć szereg innych narzędzi, m.in. do pretestów kreacji reklamowych – mówi Jakub Bierzyński.

Bierzyński rozpoczął rozmowy z potencjalnymi inwestorami na temat dofinansowania projektu. Chce podjąć współpracę z firmą badawczą, która zainwestuje w powiększenie próby i dysponuje siłami sprzedażowymi, które wypromują badanie. (JN)