Kraj

SAR APELUJE O UCZCIWOŚĆ W PRZETARGACH REKLAMOWYCH

Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (SAR) w Polsce opracowało dokument pt. "Podstawowe Zasady Prowadzenia Przetargów". Zostały one rozesłane do wszystkich jego członków,...

Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (SAR) w Polsce opracowało dokument pt. “Podstawowe Zasady Prowadzenia Przetargów”. Zostały one rozesłane do wszystkich jego członków, do reklamodawców i mediów. Zbiór ten ma wprowadzać zasady uczciwej konkurencji w działaniach przetargowych oraz ustalić uczciwe zasady współpracy między agencjami i klientami. Nie jest to dokument prawny, ale jego twórcy mają nadzieję, że reklamodawcy będą się stosować do zawartych w nim reguł. “Chcielibyśmy, by te zasady zaczęły obowiązywać na zasadzie samoregulacji” – powiedział Jarosław Ziębiński, szef agencji Leo Burnett Warszawa i prezes SAR-u. Szczególny nacisk położono na zrównanie szans agencji biorących udział w przetargach oraz jasne zasady ich przeprowadzania. “W cywilizowanym świecie obowiązują pewne zasady. Ten dokument jest apelem do wszystkich uczestników tego rynku, by ich przestrzegali” – uważa Ziębiński. Wojciech Masalski, z-ca dyrektora ds. marketingu w Daewoo Polska, mówi, że powstanie takiego kodeksu zasad z pewnością jest dowodem na to, że w niektórych firmach przetargi nie są przeprowadzane poprawnie. Dla przypomnienia: inspiracją opracowania tych zasad były wydarzenia z sierpnia ub.r. związane z kontrowersyjnym przetargiem na media TP SA. Wtedy to SAR powziął decyzję,Ęże opracuje dokument, który zakreśli ramy postępowania w przypadku przystępowania do przetargu. (PU)