Kraj

Pięciomiesięczna kampania będzie wspierać relaunch marki Cooler

Royal Unibrew Polska ponownie wprowadza na rynek piwa smakowe marki Cooler (wstępnie o tych planach informowaliśmy w DS "MMP" 13...

Royal Unibrew Polska ponownie wprowadza na rynek piwa smakowe marki Cooler (wstępnie o tych planach informowaliśmy w DS “MMP” 13 marca br.). Pojawią się dwa warianty: cytrynowy i jabłkowy (zawartość alkoholu: 4 proc.), w butelkach i puszkach 0,5 l (cena: 2,95 zł) oraz w małych puszkach 0,33 l (1,99 zł). Producent przygotował kampanię relaunchową pod hasłem: “Szalony flirt piwa z cytryną”, który ruszy na początku kwietnia i potrwa 5 miesięcy, a obejmie: reklamy na outdoorze (duże nośniki premium, siatki wielkoformatowe) w największych miastach oraz na Wybrzeżu i na Mazurach, reklamy w internecie (specjalne 10-s spoty), materiały BTL, mocne wsparcie w punktach sprzedaży, a także specjalne akcje animacyjne w miejscowościach letniskowych. Kreację przygotowała agencja Testardo Red Cell, a planowaniem i zakupem mediów zajął się Brand Connection.

Radosław Kasyk, dyrektor marketingu Royal Unibrew Polska, mówi, że firma liczy na uzyskanie silnej pozycji nr 3 w segmencie, a markę Cooler producent adresuje do młodych kobiet 20-35 lat, mieszkanek większych miast, ze średnim i wyższym wykształceniem, prowadzących aktywny tryb życia i spędzających czas wolny (impreza, kino, klub itp.).

Numerem jeden w segmencie jest marka Redd’s (Kompania Piwowarska) i Gingers (Browar Belgia/Kompania Piwowarska). Piwa smakowe stanowią 3 proc. rynku piwnego (ok. 1 mln hektolitrów), zdecydowaną większość piją kobiety. Jest to produkt wybitnie sezonowy (80 proc. sprzedaży przypada na miesiące wiosenno-letnie: kwiecień-sierpień), za to wysokomarżowy (niższa stawka akcyzy dzięki niskiej zawartości alkoholu, natomiast pozycjonowany jest dość wysoko, z reguły pow. 3 zł za butelkę).

Piwo Cooler Browary Brok z Koszalina (przed przejęciem przez Royal Unibrew) wprowadziły w 1998 r. (de facto marka zainaugurowała kategorię piw smakowych w kraju), natomiast ze sprzedaży wycofano ją w 2006 r. (MB)