Kraj

48 firm reprezentuje Polskę na targach MIPTV w Cannes; TVP formatuje ofertę

W Cannes rozpoczęły się doroczne międzynarodowe targi telewizyjne MIPTV. W imprezie Polskę reprezentuje 48 firm. Swoje stoiska mają: Telewizja Polska,...

W Cannes rozpoczęły się doroczne międzynarodowe targi telewizyjne MIPTV. W imprezie Polskę reprezentuje 48 firm. Swoje stoiska mają: Telewizja Polska, TVN (z Onetem i kanałami tematycznymi), ATM Grupa (w ramach sieci Sparks Network), Endemol Polska (w ramach stoiska Endemol) i Discovery Polska (w ramach międzynarodowego stoiska Discovery).

TVP w Cannes kładzie nacisk na sprzedaż takich produkcji, jak: film “Katyń” w reż. Andrzeja Wajdy, seriale “Tajemnica twierdzy szyfrów”, “Pitbull”, “Ranczo”. Część swojej oferty nadawca uporządkował w zestaw formatów telewizyjnych.

– Chcemy, by w naszej ofercie handlowej reprezentowane były różne gatunki telewizyjne – od seriali po programy edukacyjne. Takie uporządkowanie oferty wymusza na nas międzynarodowy rynek telewizyjny. Widzimy np. duże zainteresowanie krajów latynoskich produkcjami edukacyjnymi i poradnikowymi. Stopniowo oferta naszych formatów będzie poszerzana – mówi Małgorzata Cup, menedżer ds. sprzedaży i zakupów w Biurze Współpracy Zagranicznej i Handlu TVP.

Wśród formatów oferowanych na MIPTV przez TVP są: seriale “M jak miłość”, “Glina”, “Plebania” oraz programy “Kuchcikowo”, “Recepty Jedynki”, “SF – Symulator Faktu”, “Królestwo Maciusia” i “Najlepszy z najlepszych”. TVN oferuje wybrane seriale (m.in. “Magda M.” i “Detektywi”) i formaty rozrywkowe. ATM Grupa aktywnie promuje w Cannes m.in. nowy teleturniej “Goli i bosi” (na rynkach zagranicznych jako “Stark Naked”).

W ub.r. na MIPTV zarejestrowało się 13,3 tys. uczestników, a stoiska miało ponad 1,6 tys. firm. (PM)