M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

COCA-COLA I P&G UTWORZYŁY JOINT VENTURE

Serwis Dzienny | 23 lutego 2001, 00:00

Koncerny Coca-Cola i Procter & Gamble (P&G) utworzyły spółkę typu joint venture, która zajmować się będzie produkcją i ogólnoświatową dystrybucją...

Koncerny Coca-Cola i Procter & Gamble (P&G) utworzyły spółkę typu joint venture, która zajmować się będzie produkcją i ogólnoświatową dystrybucją nowych typów soków, napojów na bazie soków oraz przekąsek. Każda z firm obejmie po 50 proc. udziałów w spółce. Coca-Cola wniesie do przedsięwzięcia system światowej dystrybucji, reklamę i marketing, a P&G zapewni zaplecze badawczo-rozwojowe. Spółka będzie zajmować się sprzedażą następujących produktów: wniesionych przez Coca-Colę soków Minute Maid, Cappy, Hi-C, Five-Alive, Fruitopia, Kapo, Sonfil, Qoo oraz soków Sunny Delight, Punica i snacków Pringles należących do P&G. W momencie powstania wartość sprzedaży nowej spółki przekroczyła 4 mld dol. Oczekuje się, że w pierwszym roku działalności połączenie nie wpłynie na interesy żadnej z uczestniczącej w niej firm, a w kolejnych latach przyniesie wzrosty. Obie firmy spodziewają się, że łączna sprzedaż nowej spółki wzrośnie z 4 mld dol. i wyniesie 5 mld dol. na przestrzeni dwóch najbliższych lat, zaś oszczędności uczynione dzięki synergii wyniosą ok. 200 mln dol. zysku brutto w roku 2005. Oczekuje się, że w wyniku tej operacji nastąpi podwojenie sprzedaży Pringles, która wyniesie 120 mln dol., wzrost sprzedaży soków i napojów na bazie soków, a także redukcja kosztów związanych z obniżeniem wydatków na produkcję, dystrybucję i administrację o blisko 50 mln dol. Prezesem spółki, której nowa nazwa zostanie dopiero ustalona, został Don Short, mający 24-letni staż w firmie Coca-Cola. Spółka będzie miała 15 zakładów produkcyjnych i będzie zatrudniała 6 tys. pracowników. Zajmie się sprzedażą przekąsek, których globalny rynek wart jest ok. 50 mld dol., i soków oraz napojów na bazie soków o światowej wartości 34 mld dol. Spółka ma rozpocząć działalność po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń. Jak nas poinformowali Marcin Barcz, external affairs Coca-Cola Poland, oraz Małgorzata Mejer, PR manager P&G Poland, nie zapadły jeszcze żadne decyzje dotyczące współpracy obu przedsiębiorstw w naszym kraju. "Czekamy na rejestrację spółki" - powiedział Barcz. Coca-Cola sprzedaje w Polsce soki Cappy. W ub.r. na ich reklamę wydała ponad 6 mln zł, rok wcześniej - 8,5 mln zł (dane Expert Monitora). Natomiast P&G sprzedaje na naszym rynku snacki Pringles. W 2000 r. nie wydano na ich reklamę nawet złotówki, w 1998 r. była to suma 15 mln zł, a w 1999 r. - 8,4 mln zł. (MKS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,