Zagranica

Młodzi użytkownicy komórek na celowniku spamerów

Trzy czwarte młodych użytkowników telefonów komórkowych (w wieku 18-24 lata) otrzymało niechciane SMS-y (spam) - wynika z badań opublikowanych przez...

Trzy czwarte młodych użytkowników telefonów komórkowych (w wieku 18-24 lata) otrzymało niechciane SMS-y (spam) – wynika z badań opublikowanych przez brytyjską firmę Cloudmark zajmującą się bezpieczeństwem w sieciach komórkowych. Chociaż młodzi ludzie stanowią główny cel SMS-owych spamerów, problem dotyczy w zasadzie wszystkich grup wiekowych. Dwie trzecie (66 proc.) wszystkich użytkowników telefonów komórkowych przyznaje, że zetknęło się już z tym zjawiskiem. 28 proc. respondentów winą za spam SMS-owy obarcza swojego operatora, a aż 44 proc. przyznaje, że z tego powodu byłoby gotowe nawet go zmienić. Gdyby liczba niechcianych SMS-ów rosła z miesiąca na miesiąc, to aż 65 proc. badanych twierdzi, że mógłby to być powód zmiany firmy telekomunikacyjnej.

Jeśli chodzi o rodzaj SMS-owego spamu, to 10 proc. respondentów stwierdziło, że ktoś chciał wyłudzić od nich prywatne dane, 38 proc. wiadomości zawierało linki do stron WAP, a 45 proc. miało skłonić do połączenia na numery premium-rate (wysokopłatne).

Neil Cook, szef działu technologii w Cloudmark na region EMEA, zauważa, że chociaż skali zjawiska spamu SMS-owego nie można porównać z tradycyjnym spamem w poczcie elektronicznej (e-mail), to jednak tolerancja użytkowników na to zjawisko jest bardzo mała, a wyniki badań pokazują, że nie jest to problem wyłącznie dla klientów, ale także dla operatorów. (“BrandRepublic”)