Kraj

Z KIM BĘDZIE WSPÓŁPRACOWAĆ KNORR?

Unilever potwierdził informację o rozstrzygnięciu przetargu na międzynarodowy budżet marek związanych z sosami, dressingami i przyprawami. Budżety zostaną podzielone między...

Unilever potwierdził informację o rozstrzygnięciu przetargu na międzynarodowy budżet marek związanych z sosami, dressingami i przyprawami. Budżety zostaną podzielone między trzy agencje: Lowe Lintas & Partners Worldwide, J. Walter Thompson Co. oraz DDB Worldwide. Pierwsza z nich będzie odpowiedzialna za markę Hellmann’s, JWT i DDB zajmą się zupami Knorra. Ponadto poszczególne rynki lokalne mają także zostać podzielone między te trzy agencje, ale decyzje ostateczne w tej sprawie jeszcze nie zapadły. Andrzej Schonert, dyr. marketingu Unilever/Bestfoods powiedział, że nic mu nie wiadomo na temat rozstrzygnięcia tego przetargu. “Na pewno mamy z Greyem podpisaną umowę do czerwca – wyjaśnił – i z tego się wywiążemy. Co będzie dalej, w tej chwili nie jestem jeszcze w stanie powiedzieć. Być może wybierzemy jedną z wybranych międzynarodowo agencji, ale na razie to spekulacje”. Dodał, że Grey prowadzi ponadto pewne długoletnie projekty dla Knorra i nie wyobraża sobie przerwania ich w trakcie realizacji. Odejście Knorra i Hellmann’sa byłoby dla agencji poważnym problemem, ponieważ ok. 15 proc. jej przychodów pochodzi ze współpracy z tym klientem. Wolfgang Ullrich, dyr. generalny Greya, mimo wyników globalnego przetargu jest dobrej myśli. “Decyzja jest międzynarodowa, ale często, szczególnie w przypadku Polski, rozdział budżetów odbywa się na innych zasadach. Menedżerowie dużych firm mają tu często prawo wyboru innej agencji – powiedział. – Spodziewam się, że tak właśnie będzie w przypadku Knorra”. Dodał jednak, że jego przypuszczenia nie są potwierdzone przez klienta. “Konkretnych informacji spodziewam się w połowie roku – wyjaśnił. – Współpraca pewnie zmieni charakter, ale na pewno będzie podtrzymana. Choćby dlatego, że jesteśmy w trakcie realizacji przewidzianych na dwa lata projektów przygotowywania na nasz rynek nowych produktów”. W 2000 r. na reklamę produktów pod brandem Knorr Unilever/Bestfood wydał niemal 41 mln zł. Wydatki na Hellmann’s w tym samy okresie zamknęły się kwotą 21,6 mln (dane Expert Monitora). Przychody Greya w roku 2000 wyniosły 186,6 mln, nie podano jednak wysokości sprzedaży operacyjnej. (AMS)