Zagranica

"Czarnoskóra" wersja włoskiej edycji "Vogue"

Wydawca włoskiej edycji "Vogue", zamierza "złamać reklamowe tabu" i opublikować lipcowy numer pisma z udziałem wyłącznie czarnoskórych modelek. Ponad 100-stronicowy...

Wydawca włoskiej edycji “Vogue”, zamierza “złamać reklamowe tabu” i opublikować lipcowy numer pisma z udziałem wyłącznie czarnoskórych modelek. Ponad 100-stronicowy magazyn wypełnią fotografie Stevena Meisela.

Absencję czarnoskórych modelek w kobiecych magazynach eksperci od marketingu uzasadniali tym, że publikacja ich zdjęć ma negatywny wpływ na poziom sprzedaży. Przedstawiciele agencji potwierdzają, że wielu klientów nie chce reklamować swoich produktów w połączeniu z czarnoskórymi modelkami. W związku z czym ich liczba w świecie mody i pism kobiecych spadła do najniższego poziomu od lat 60.

Franca Sozzani, włoski wydawca “Vogue”, stwierdził, że na decyzję pisma wpłynęło “poczucie niesprawiedliwości” tej sytuacji oraz sukces Baracka Obamy w walce wyborczej o nominację Partii Demokratycznej w USA. Amerykańska edycja pisma nie zdecydowała się jednak na podobny eksperyment. W lipcu br. pojawi się w niej jedynie tekst dotyczący niedostatecznej obecności czarnoskórych modelek w mediach.

“Vogue” jest magazynem uważanym za najbardziej wpływowy w świecie mody. Założony w 1892 r., ukazuje się dziś w 19 krajach. (MS na podst. “New York Times” i Guardian.co.uk)