Kraj

Universal McCann wykorzystuje neuromarketing w badaniu telewizji

Dom mediowy Universal McCann uruchamia badania neuromarketingowe telewizji. Program badań przewiduje wyjaśnienie różnych kwestii istotnych w cennikowym planowaniu telewizji, m.in....

Dom mediowy Universal McCann uruchamia badania neuromarketingowe telewizji. Program badań przewiduje wyjaśnienie różnych kwestii istotnych w cennikowym planowaniu telewizji, m.in. określenie, w jakim stopniu pierwsza i ostatnia pozycja w bloku reklamowym wpływają na odbiór i skuteczność reklamy, jaki wpływ na odbiór komunikatu ma pora dnia, jaki wpływ na skuteczność spotów ma otoczenie programowe etc.

– Badania mają zmierzyć emocje i uwagę odbiorców na poziomie nie deklarowanym, lecz utajonym, dostępnym dzięki zastosowaniu odpowiednich technik badawczych – mówi Tadeusz Żórawski, prezes zarządu Universal McCann.

Badania realizować będzie firma Laboratory, agencja badawcza założona przez Rafała Krzysztofa Ohme, z którą Universal McCann współpracuje od kilku lat. Universal McCann był w ub.r. sponsorem programu neuromarketingowego Exploring Consumers Mind, poprzez który Laboratory promowało neuromarketing w Polsce. (JN)