Kraj

Kreatywność istotna w pracy polskich marketerów - badania OnBoard PR i Flashbook.pl

Firma doradztwa public relations On Board PR oraz wydawnictwo Flashbook.pl ogłosiły wyniki swego wspólnego badania na temat kreatywności. Zaledwie 30...

Firma doradztwa public relations On Board PR oraz wydawnictwo Flashbook.pl ogłosiły wyniki swego wspólnego badania na temat kreatywności. Zaledwie 30 proc. badanych wskazuje użyteczność jako jedno z kryteriów kreatywności. Pozostali uważają m.in., że kreatywność to umiejętność fantazjowania (33 proc.) lub umiejętność wpadania na masę nowych pomysłów (35 proc.).

Badanie pokazało również, że mimo problemów z definicją 97 proc. polskich marketerów uważa kreatywność za istotną w swojej pracy. 60 proc. uczestników badania deklaruje, że jest to jedna z najważniejszych umiejętności, jakie muszą posiadać. Wyniki różnią się w zależności od specjalności respondentów. Specjaliści ds. reklamy cenią kreatywność bardziej (78 proc. bardzo ważna) niż PR-owcy (55 proc.).

Badanie w formie ankiety internetowej przeprowadzono w kwietniu i maju br. wśród pracowników reklamy, specjalistów ds. marketingu i PR-owców (w sumie 584 osoby). Flashbook.pl jest wydawnictwem specjalizującym się w publikacji poradników książkowych z obszarów samorozwoju czy kariery. (KP)