Zagranica

Heinz wycofuje kontrowersyjną reklamę z emisji

Heinz wycofał reklamę majonezu Deli ze wszystkich stacji telewizyjnych w Wielkiej Brytanii. Pocałunek mężczyzn wykorzystany w spocie telewizyjnym tego produktu...

Heinz wycofał reklamę majonezu Deli ze wszystkich stacji telewizyjnych w Wielkiej Brytanii. Pocałunek mężczyzn wykorzystany w spocie telewizyjnym tego produktu wywołał lawinę protestów do organizacji konsumenckich. O protestach informowaliśmy w DS “MMP” z 24 czerwca br.

Szefowie firmy Heinz podkreślili, że decyzja o wycofaniu reklamy była podyktowana “reakcją na opinię konsumentów”, którzy nie uznali jej za zabawną. Spot był pierwszym projektem agencji reklamowej AMV BBDO realizowanym dla Heinza.

Decyzja Heinza nastąpiła przed podjęciem jakichkolwiek kroków przez Advertising Standards Authority (ASA) zajmującą się samoregulacją na rynku reklamy w Wielkiej Brytanii. W ciągu tygodnia emisji ASA otrzymała 200 skarg od telewidzów. (MS na podst. “Digital Spy” i “Guardian”)