Zagranica

Koniec reklam we francuskich mediach publicznych

Prezydent Francji Nicolas Sarkozy publicznie poparł reformę zakazującą pojawiania się reklam we francuskich mediach publicznych. Jest to część planu "poprawienia...

Prezydent Francji Nicolas Sarkozy publicznie poparł reformę zakazującą pojawiania się reklam we francuskich mediach publicznych. Jest to część planu “poprawienia jakości mediów”.

Wzbudzająca protest reforma zakłada zmianę źródeł finansowania nadawców publicznych. Oprócz licencji (odpowiednik naszego abonamentu) reszta środków pochodzić będzie z podatku od dochodów z reklam pokazywanych w stacjach prywatnych. Pojawi się też nowy podatek od internetu i telefonów komórkowych. Zmiany mają wejść w życie od stycznia (z okresem przejściowym do końca 2011 roku).

Przeciwko reformie strajkowali w zeszłym tygodniu pracownicy mediów publicznych. Radio France i Radio France Internationale wstrzymały prezentacje programów informacyjnych. (MS na podst. “BrandRepublic” i RFI)