Kraj

Projekt "żywy outdoor" Carlsberga był inspirowany reklamą Adidasa

Carslberg Polska przyznaje, że projekt "żywy outdoor" był inspirowany reklamą Adidasa. Chodzi o projekt realizowany podczas Euro 2008. Na warszawskim...

Carslberg Polska przyznaje, że projekt “żywy outdoor” był inspirowany reklamą Adidasa. Chodzi o projekt realizowany podczas Euro 2008. Na warszawskim hotelu Metropol uwieszeni na linach ludzie grali w piłkę nożną na tle billboardu z namalowanym boiskiem.

Projekt ten przypomina słynną kampanię Adidasa zrealizowaną na ścianie wieżowca w Tokio w 2003 r. przez agencję TBWA (pisaliśmy o tym w DS “MMP” z 19 czerwca). Tamta akcja była wielokrotnie nagradzana i prezentowana na różnych konferencjach branżowych.

– Przyznajemy, że nasz projekt był inspirowany akcją Adidasa, któremu należy oddać, że wpadł na świetny pomysł. Idea została nam podsunięta przez dom mediowy Media Direction OMD, ale po sprawdzeniu, że taki projekt nie narusza żadnych praw autorskich – mówi Melania Popiel, dyrektor ds. komunikacji w Carlsberg Polska.

Popiel dodaje, że podobną akcję przeprowadziła także w tym roku w Polsce Puma. Z kolei Carlsberg myślał o “żywym outdoorze” już dwa lata temu podczas mundialu, ale nie udało się mu znaleźć firmy, która podjęłaby się realizacji. Tym razem to Gigaboard Polska oraz specjalizująca się w reklamie ambientowej agencja New Look Advertising stanęły na wysokości zadania.

Dyrektor ds. komunikacji w Carlsberg Polska zwraca przy okazji uwagę na inny przypadek inspiracji – kampanię “Komentatorzy”. Dwa lata temu została ona stworzona na potrzeby Carlsberg Polska, teraz bardzo podobny motyw pojawia się w kampanii MasterCard. (TW)