Zagranica

Reklamowy atak Nike podczas olimpiady

Nike zapowiedziało reklamowe bombardowanie podczas zbliżającej się olimpiady w Chinach. Firma nie znalazła się w gronie głównych sponsorów olimpiady, pozostając...

Nike zapowiedziało reklamowe bombardowanie podczas zbliżającej się olimpiady w Chinach.

Firma nie znalazła się w gronie głównych sponsorów olimpiady, pozostając przy indywidualnych kontraktach ze sportowcami i z drużynami (jej produkty będą oficjalnymi strojami 22 państw). Pojawi się też w sklepach w ponad 300 miastach.

Chińskie władze chciały chronić oficjalnych sponsorów igrzysk (jak Adidas bądź Coca-Cola), wprowadzając szereg zakazów dla wszystkich spoza tej puli. Wśród nich znalazły się zakazy m.in.: noszenia ubrań innych sponsorów przez zorganizowane grupy i wnoszenia drinków na trybuny. Mimo to Charlie Denson, szef brandu Nike, zapowiedział przeprowadzenie rzucającej się w oczy kampanii reklamowej we wszystkich rodzajach mediów.

Po USA Chiny są drugim największym rynkiem dla produktów Nike. Wyniki sprzedaży na tym rynku wzrosły tylko w ubiegłym roku o 50 proc.

(MS na podst. “Financial Times” i WARC)