Zagranica

TNS odrzuca kolejną ofertę WPP

Taylor Nelson Sofres (TNS) odrzuciła propozycję kupna złożoną jej przez WPP Group. Oferta wyceniała wartość spółki na 2,2 mld dol....

Taylor Nelson Sofres (TNS) odrzuciła propozycję kupna złożoną jej przez WPP Group. Oferta wyceniała wartość spółki na 2,2 mld dol. W oficjalnym stanowisku TNS zaapelowała do WPP o zaprzestanie składania ofert. Donald Brydon, prezes TNS, dodał, że każda z kolejnych propozycji Martina Sorrella, CEO WPP, zaniżała wartość firmy. Władze TNS uznały też jego oferty za próbę przeszkodzenia zapowiedzianej już fuzji TNS z niemiecką siecią GfK.

Fuzja TNS z GfK stworzy największą na świecie firmę badawczą. Nowa spółka będzie działała w 111 krajach. Głosowanie udziałowców TNS w sprawie fuzji z GfK odbędzie się 18 lipca. Obie strony mają zachować po 50 proc. udziałów w nowym przedsięwzięciu. (MS na podst. “BrandRepublic” i virginmedia.com)