Kraj

GRUPA ŻYWIEC LICZY UBIEGŁOROCZNE STRATY

Ok. 55-proc. spadek zysków z działalności operacyjnej odnotowała Grupa Żywiec (należą do niej marki: Żywiec, EB, Warka, Heweliusz i Leżajsk)...

Ok. 55-proc. spadek zysków z działalności operacyjnej odnotowała Grupa Żywiec (należą do niej marki: Żywiec, EB, Warka, Heweliusz i Leżajsk) w roku 2000. W ub.r. zysk wyniósł 125,7 mln zł, natomiast rok wcześniej była to suma 228,7 mln zł. Alle Ypma, prezes zarządu Grupy Żywiec, tłumaczył straty (zysk brutto był niższy w porównaniu z 1999 r. o 413 proc., zaś zysk netto – o 561 proc.) wysokimi kosztami związanymi z konsolidacją firmy, zmianą i zakupem opakowań, a także trwającym procesem restrukturyzacji. Według Ypmy prognozowanie wyników w 2001 r. jest jeszcze niemożliwe ze względu na niejasną sytuację całego przemysłu piwowarskiego. Ma to związek z wprowadzeniem przez rząd wyższej akcyzy na piwo oraz zapowiedzią ustanowienia nowych ograniczeń reklamowych. Grupa Żywiec zamierza kontynuować realizację swoich dotychczasowych strategii marketingowych, skupiając uwagę przede wszystkim na markach Żywiec, EB i Warka. Heweliusz i Leżajsk mają pozostać brandami regionalnymi. (PR)