Kraj

5 mln kibiców wypiło 1,5 mln litrów piwa w czasie Euro

Koncern piwowarski Carlsberg twierdzi, że sponsoring tegorocznych mistrzostw Europy UEFA Euro 2008 był najbardziej udanym projektem w 30-letniej historii sponsorowania...

Koncern piwowarski Carlsberg twierdzi, że sponsoring tegorocznych mistrzostw Europy UEFA Euro 2008 był najbardziej udanym projektem w 30-letniej historii sponsorowania tej imprezy.

W ośmiu miastach Austrii i Szwajcarii, w których rozgrywano mecze, Carlsberg sponsorował specjalne strefy tzw. Fan Zone. Odwiedziło je w sumie 5 mln widzów, a sprzedaż piwa Carlsberg w tych parkach przekroczyła półtora miliona litrów (średnio jeden kibic wypił 0,3 l piwa).

Carlsberg twierdzi, że widoczność jego marki w telewizji pod każdym względem przekroczyła oczekiwania firmy. Producent szacuje, że jego reklamy wokół boiska były widoczne na ekranach telewizorów przez ponad 20 minut w trakcie każdego meczu. Dodatkowo wiele stacji telewizyjnych prowadziło relacje przed meczem, w przerwie i podczas programu, z oficjalnych stref kibica (Fan Zone), co zdaniem marketera zwiększało widoczność marki w telewizji.

W ramach specjalnego projektu współpracy Carlsberga z UEFA po każdym meczu zwycięzca konkursu Carlsberga wręczał najlepszemu piłkarzowi nagrodę “Man of the match”. Było to wydarzenie każdorazowo opisywane w mediach, szczególnie w kraju każdego nagrodzonego.

W Polsce Carlsberg obecny był ze spotami reklamowymi TV podczas wszystkich meczów Euro 2008 o godz. 20.45. Reklamy widoczne były we wszystkich przerwach. Blisko połowa z nich na pierwszym miejscu w bloku. Największą oglądalność miał spot w breaku podczas meczu Polska – Austria (11,5 mln widzów).

Fan Park Carlsberga w Warszawie w ciągu 19 dni imprezy odwiedziło ponad 30 tys. osób. Danych sprzedażowych z warszawskiego fan-parku firma jeszcze nie podliczyła.

Mecze UEFA Euro 2008 na trybunach stadionów Austrii i Szwajcarii oglądało łącznie 1,1 mln widzów. To o 100 tys. mniej niż w Portugalii w 2004 r. (stadiony Austrii i Szwajcarii są mniejsze od portugalskich). Mimo to, jak twierdzi producent, sprzedaż bezalkoholowego Carlsberga na samych stadionach wzrosła o blisko 30 proc. w porównaniu ze sprzedażą w czasie turnieju w Portugalii. (MB)