Zagranica

Peugeot notuje globalny wzrost sprzedaży, ostrzega przed spadkiem w Europie

Francuski koncern motoryzacyjny Peugeot/Citroen zanotował wzrost sprzedaży na świecie w pierwszej połowie roku. Ostrzega jednak, że w skali całego 2008...

Francuski koncern motoryzacyjny Peugeot/Citroen zanotował wzrost sprzedaży na świecie w pierwszej połowie roku. Ostrzega jednak, że w skali całego 2008 roku sprzedaż może być niższa od ubiegłorocznej, zwłaszcza w Europie Zachodniej.

Sprzedaż Peugeot/Citroen wzrosła w pierwszych sześciu miesiącach tego roku o 4,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ub.r. Przewiduje się, że w skali całego roku ten wzrost wyniesie ok. 5 proc. Może być wyższy na rynkach rozwijających się, takich jak Rosja, Brazylia czy Argentyna.

Według prognoz francuskiego koncernu sprzedaż w Europie w tym roku może być niższa o 4 proc. Powodem spadku sprzedaży mogą być: spowolnienie na rynku kredytów, wzrost cen paliwa i kosztów produkcji.

Na wielu kluczowych rynkach europejskich (m.in. Włochy czy Hiszpania) Peugeot/Citroen zanotował spadek sprzedaży mimo dobrych wyników osiągniętych przez modele Peugeot 308 i Citroen C5. (“WARC”)