Kraj

Szef marketingu Ryanaira przechodzi do LOT-u

Tomasz Kułakowski, dotychczas odpowiedzialny za sprzedaż i marketing irlandzkich tanich linii lotniczych Ryanair w Europie Środkowej, rozstał się z firmą...

Tomasz Kułakowski, dotychczas odpowiedzialny za sprzedaż i marketing irlandzkich tanich linii lotniczych Ryanair w Europie Środkowej, rozstał się z firmą i przechodzi do Polskich Linii Lotniczych LOT. Według informacji “Gazety Wyborczej” możliwe, że Kułakowski będzie szefem sprzedaży w LOT. Sam zainteresowany nie komentuje tych informacji.

Kułakowski odpowiadał za marketing i sprzedaż Ryanair w Polsce i w regionie od początku operowania przez tę linię w naszym kraju, czyli od marca 2005 r. W ciągu tego czasu Ryanair dzięki agresywnej polityce cenowej, ale również i marketingowej (reklamy atakujące bezpośrednio konkurencję, wykorzystywanie wizerunków polityków bez ich zgody itp.) Ryanair stał się trzecią pod względem liczby pasażerów linią lotniczą w Polsce. Największy wciąż jest PLL LOT (5,42 mln pasażerów w ub.r. – 31,5 proc. rynku), drugi jest węgierski WizzAir (2,76 mln pasażerów – 16 proc.), a Ryanair przewiózł w ub.r. 2,3 mln pasażerów, co dało mu 13,4 proc. rynku. (MB)