Zagranica

NBC zapowiada rekord sprzedaży reklam podczas olimpiady

NBC Universal miesiąc przed rozpoczęciem olimpiady w Pekinie ogłosiło prognozę dochodu na poziomie powyżej 1 mld dol. z reklam, które...

NBC Universal miesiąc przed rozpoczęciem olimpiady w Pekinie ogłosiło prognozę dochodu na poziomie powyżej 1 mld dol. z reklam, które pojawią się podczas transmisji z zawodów sportowych. Oznaczałoby to rekord sprzedaży podczas jednej imprezy w dziejach mediów.

Do dziś stacji udało się już sprzedać 85 proc. czasu reklamowego. Za 30-sekundowy spot płacono przeciętnie 750 tys. dol. Najwięcej czasu reklamowego wykupili producenci samochodów, napojów, telekomy oraz dystrybutorzy filmów. Reklamodawcy zorientowali też swoją ofertę wobec konkretnych grup widowni (np. transmisje zawodów gimnastycznych okupują spoty skierowane do kobiet, boksu zaś do mężczyzn).

Olimpiada w Atenach w 2004 przyniosła NBC niespełna 1 mld dol. dochodu (ok. 10 proc. mniej niż dzisiejsze prognozy). Po odliczeniu kosztów (m.in. prawa transmisji) dało to wówczas 70 mln dol. zysku.

(MS na podst. Reutersa i Yahoo.com)