Kraj

Komisja Etyki Reklamy odrzuciła skargę IWP w sprawie reklam Artegence

Komisja Etyki Reklamy działająca w ramach Rady Reklamy odrzuciła skargę Izby Wydawców Prasy w sprawie reklam agencji interaktywnej Artegence -...

Komisja Etyki Reklamy działająca w ramach Rady Reklamy odrzuciła skargę Izby Wydawców Prasy w sprawie reklam agencji interaktywnej Artegence – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Jej kampania reklamowa, która emitowana była w mediach branżowych, wieszczyła śmierć prasy drukowanej w 2012 roku i przedstawiała nagrobek na cmentarzu. Agencja w ten sposób zachęcała do zakupu swojego systemu zarządzania kontentem w portalach i budowania społeczności. Zdaniem wydawców pokazywana data śmierci prasy budzi poważne wątpliwości merytoryczne, a dodatkowo kreacja może obrażać uczucia religijne.

Konrad Drozdowski, z-ca dyr. generalnego Rady Reklamy, nie skomentował naszych informacji i stwierdził, że orzeczenie w tej sprawie zostanie opublikowane w ciągu siedmiu dni od dnia, w którym odbyło się posiedzenie arbitrów komisji. (TW)