Kraj

Nowa kampania społeczna w trosce o bezpieczeństwo dzieci

Rozpoczęła się kampania społeczna rzecznika praw dziecka nosząca hasło "Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo". Akcja ma zmienić niewłaściwe postawy rodzicielskie dotyczące...

Rozpoczęła się kampania społeczna rzecznika praw dziecka nosząca hasło “Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo”. Akcja ma zmienić niewłaściwe postawy rodzicielskie dotyczące pomocy dzieci w rodzinnych gospodarstwach rolnych. Według statystyk co roku wypadkom podczas pracy w polu ulega około półtora tysiąca dzieci wiejskich.

W ramach kampanii wystosowano list otwarty do rolników i opracowano wykaz prac zakazanych dzieciom w gospodarstwach wiejskich. Oprócz tego autorzy akcji przewidują stworzenie programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i gimnazjów oraz opracowanie materiałów dla uczniów szkół wiejskich z województw, w których odnotowuje się najwięcej wypadków.

Stworzono spot telewizyjny, który zrealizowały po wygranym przetargu Polskie Zakłady Przemysłu Reklamowego. Spot będzie emitowany w TVP, która na potrzeby kampanii udostępniła za darmo swój czas reklamowy.

W przybliżeniu całkowity koszt kampanii “Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo” ma wynieść 160-170 tys. zł. (MF)