Rozpoczęła się kampania społeczna rzecznika praw dziecka nosząca hasło “Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo”. Akcja ma zmienić niewłaściwe postawy rodzicielskie dotyczące pomocy dzieci w rodzinnych gospodarstwach rolnych. Według statystyk co roku wypadkom podczas pracy w polu ulega około półtora tysiąca dzieci wiejskich.
W ramach kampanii wystosowano list otwarty do rolników i opracowano wykaz prac zakazanych dzieciom w gospodarstwach wiejskich. Oprócz tego autorzy akcji przewidują stworzenie programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i gimnazjów oraz opracowanie materiałów dla uczniów szkół wiejskich z województw, w których odnotowuje się najwięcej wypadków.
Stworzono spot telewizyjny, który zrealizowały po wygranym przetargu Polskie Zakłady Przemysłu Reklamowego. Spot będzie emitowany w TVP, która na potrzeby kampanii udostępniła za darmo swój czas reklamowy.
W przybliżeniu całkowity koszt kampanii “Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo” ma wynieść 160-170 tys. zł. (MF)