Zagranica

Nowy szef marketingu P&G oznacza zmianę stylu zarządzania

Nowy szef marketingu Procter & Gamble Marc Pritchard to całkowita zmiana stylu zarządzania w stosunku do odchodzącego Jima Stengela. Ten...

Nowy szef marketingu Procter & Gamble Marc Pritchard to całkowita zmiana stylu zarządzania w stosunku do odchodzącego Jima Stengela. Ten ostatni powszechnie uważany był za wizjonera i charyzmatycznego menedżera, natomiast Pritchard to zdyscyplinowany i chłodny analityk, określany przez współpracowników jako “tough guy”.

Analitycy zadają sobie pytanie, na ile dotychczasowa jego kariera, w której wsławił się jako specjalista od efektywności i cięcia kosztów, przełoży się na politykę marketingową. Pritchard jako szef działu kosmetyków i zapachów P&G zrealizował program optymalizacji łańcucha dostaw, co doprowadziło do 70-proc. redukcji kosztów. Prawdopodobnie te umiejętności mogą być receptą na nadchodzące kłopoty koncernu związane ze wzrostem kosztów surowców i energii oraz spowolnieniem gospodarki. (“AdWeek”, “Advertising Age”)