Kraj

Kampania płynu Fairy z Bieleninikiem ma poprawić udziały marki

Irek Bieleninik, dziennikarz i prezenter telewizyjny (gospodarz m.in. programu "Siłacze" w TVN), jest głównym bohaterem aktualnej kampanii reklamowej płynu do...

Irek Bieleninik, dziennikarz i prezenter telewizyjny (gospodarz m.in. programu “Siłacze” w TVN), jest głównym bohaterem aktualnej kampanii reklamowej płynu do zmywania naczyń Fairy (Procter & Gamble). Akcja spotu rozgrywa się na sopockim molo, gdzie pobijany jest rekord w zmywaniu talerzy. Bieleninik występuje w roli reportera relacjonującego wydarzenie. Jak twierdzą przedstawiciele P&G, choć spot jest zupełnie inny od poprzedniego, towarzyszącej launchowi marki na polskim rynku (wówczas pokazywano, jak skuteczny jest produkt), to obecna kampania Fairy przekazuje te same benefity produktu dla konsumenta, czyli efektywne usuwanie tłuszczu. Inny jest jedynie sposób pokazania – w obecnej kampanii produkt osadzony jest w polskich realiach.

P&G pytane, czemu zdecydowało się na udział Bieleninika w spocie, odpowiada, że to koncepcja reklamy wymagała udziału w niej dziennikarza. A w doborze prezentera pomogli koncernowi konsumenci (w badaniach wskazano nazwisko Bieleninika).

Kampanię pod hasłem “Ponad 10 tysięcy talerzy i tylko 1 butelka Fairy” rozpoczęto w lipcu br. Nie wiadomo, jak długo potrwa. Obejmuje jedynie stacje telewizyjne. Za jej kreację odpowiada agencja Grey Worldwide Warszawa, za planowanie i zakup mediów – MediaCom Warszawa.

Celem aktualnej kampanii P&G jest wzmocnienie pozycji Fairy na rynku. Marka została wprowadzona do Polski jesienią ub.r. Udział wartościowy brandu w okresie maj 2007 – kwiecień 2008 r. wyniósł wg MEMRB Retail Tracking zaledwie 3 proc., a udział ilościowy – 2 proc. Lider segmentu płynów do zmywania naczyń marka Ludwik (Inco Veritas) ma 34 proc. udziałów wartościowo i 27 proc. ilościowo. Fairy nie zagroził także pozycji marki Pur należącej do Henkel Polska, a to z tym brandem P&G zamierzał głównie konkurować. Udziały Pura wynoszą odpowiednio 24 i 18 proc.

W swoją markę P&G zainwestowało w okresie od października ub.r. do maja br. najwięcej spośród trzech wspomnianych (dane cennikowe netto; Expert Monitor). Na reklamę Fairy wydano blisko 16 mln zł, podczas gdy nakłady na kampanię Pura wyniosły 10,8 mln zł, a Ludwika – jedynie 2,5 mln zł. (BG)