M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Agencje Effectica i Sport Media pod lupą PiS

Serwis Dzienny | 5 sierpnia 2008, 06:45

Politycy PiS domagają się, by Grzegorz Schetyna, poseł PO, wytłumaczył się z przetargu, który wygrały firmy powiązane z nim -...

Politycy PiS domagają się, by Grzegorz Schetyna, poseł PO, wytłumaczył się z przetargu, który wygrały firmy powiązane z nim - zdaniem PiS - towarzysko. PiS oczekuje, że Schetyna wytłumaczy się z przetargu zorganizowanego przez Polski Związek Koszykówki, na czele którego stoi senator PO Roman Ludwiczuk.

Polityków PiS zaniepokoiło, że zwycięzcą przetargu okazało się konsorcjum firm Sport Media i Effectica (d. ARRS Effectica), których właścicielami są - jak napisała "Rzeczpospolita" - wieloletni współpracownicy Schetyny.

- Widać, że coś tu nie gra. Czy te firmy mają kwalifikacje, żeby odpowiadać za promocję, czy wygrały tylko dlatego, że są powiązane towarzysko z wicepremierem Schetyną? - pytał na konferencji prasowej w Sejmie poseł PiS Arkadiusz Mularczyk.

PiS ma zwrócić się do NIK, ministra sportu Mirosława Drzewieckiego, do sekretarz stanu w kancelarii premiera Julii Pitery, do sejmowych komisji ds. kontroli państwowej oraz ds. sportu, by zbadały przetarg. Chce także, by sprawę wyjaśnił premier Donald Tusk.

Prezes agencji Effectica Dariusz Franckiewicz nie zamierza podejmować żadnych kroków wyjaśniających te zarzuty. - Nie mam w tej sprawie nic do powiedzenia. Wygraliśmy przetarg, ponieważ przedstawiliśmy najlepszą ofertę. Ze strony PiS to są tylko pomówienia i poszlaki. Nie przedstawiono nam żadnych konkretnych zarzutów oprócz tego, że kiedyś mieliśmy związki z Grzegorzem Schetyną. "Rzeczpospolita", która nagłośniła sprawę, realizuje zamówienie polityczne. Powtarza schemat awantury medialnej na zamówienie. Gorycz mogą czuć także firmy, które nie wygrały zamówienia - powiedział Dariusz Franckiewicz.

Na związki Grzegorza Schetyny z agencją Effectica zwracał uwagę "Newsweek" w 2005 r., informując, że klub koszykarski Śląsk Wrocław (którego właścicielem był Grzegorz Schetyna) i agencja Effectica (wówczas w nazwie z członem ARRS), przejęta w 1996 r. przez Kalinę Rowińską-Schetynę - żonę posła PO, prowadziły wspólne interesy. Agencja była uprawniona do zawierania umów sponsorskich dla klubu. Od każdej kwoty wpłacanej przez sponsorów ARRS brała prowizję nie w wysokości zwyczajowych 5-15 proc., ale jak twierdził "Newsweek" - 30 proc.

Sprawa opisana w "Newsweeku", jak mówi Dariusz Franckiewicz, była wyjaśniana przez prokuraturę, która nie wykryła niczego podejrzanego.

W przetargu na obsługę komunikacyjną koszykarskich mistrzostw Europy Eurobasket 2009 brało udział pięć agencji (napisaliśmy w DS "MMP" 16 lipca br.). Prawdopodobnie były to agencje m.in.: Eskadra, MM Communications, Polish Sport Promotion.

Wraz z agencją marketingu sportowego Sport Media Effectica ma przygotować działania reklamowe w mediach (kampania TV, radiowa, prasowa i outdoor), działania public relations oraz organizację widowisk i eventów o charakterze sportowym i rozrywkowym. (MKS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,