M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Publicis kupuje od Google firmę searchmarketingową Performics

Serwis Dzienny | 8 sierpnia 2008, 06:45

Publicis Groupe zamierza wzmocnić utworzoną niedawno strukturę VivaKi dzięki przejęciu od Google firmy Performics specjalizującej się w tzw. marketingu wyszukiwarkowym...

Publicis Groupe zamierza wzmocnić utworzoną niedawno strukturę VivaKi dzięki przejęciu od Google firmy Performics specjalizującej się w tzw. marketingu wyszukiwarkowym (search engine marketing). Google przejęło Performics w marcu br. w ramach transakcji zakupu firmy DoubleClick za 3,1 mld dol. W kwietniu koncern ujawnił, że będzie chciał się pozbyć Performics. Tom Philips, dyrektor Google ds. integracji DoubleClick, stwierdził, że Google nie chce zostać graczem na rynku agencji i firm specjalizujących się w usługach search engine marketingu.

Decyzja Publicisu o przejęciu Performics podyktowana jest chęcią wzmocnienia pozycji na bardzo szybko rosnącym i dochodowym rynku wydatków na reklamę wyszukiwarkową. Jupiter Research wycenia, że ten rynek w tym roku będzie wart 9,9 mld dol. w skali globalnej.

Publicis stworzył strukturę interaktywną VivaKi w ubiegłym miesiącu, aby zintegrować i wykorzystać efekt skali działań interaktywnych swoich sieci: Digitas, Starcom MediaVest, Denuo oraz ZenithOptimedia. ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,