Kraj

UOKIK KWESTIONUJE LEGALNOŚĆ REKLAM PARAFARMACEUTYKÓW

Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Tadeusz Aziewicz wystąpił do nadawców telewizyjnych o wycofanie z emisji reklam, w których występują...

Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Tadeusz Aziewicz wystąpił do nadawców telewizyjnych o wycofanie z emisji reklam, w których występują lekarze, i nienadawanie tego typu spotów reklamowych w przyszłości. Aziewicz oświadczył, że wykorzystywanie wizerunku lekarzy lub skojarzeń mających na celu wywołanie wrażenia, iż określony środek poleca lekarz, łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zdaniem prezesa UOKiK reklamy parafarmaceutyków, tj. Magvitu, SlowMgB6, Bodymaksu, Olbas Oil, są sprzeczne z dobrymi obyczajami, ponieważ naruszają zasady etyczne obowiązujące lekarzy. Według “Kodeksu etyki lekarskiej” lekarz nie powinien wyrażać zgody na używanie swojego nazwiska w celach komercyjnych. To samo dotyczy reklam (np. Codiparu, Rutinoscorbinu czy Vigoru), w których występują osoby, których wygląd i strój sugeruje, iż mamy do czynienia z fachowcem z dziedziny medycyny. Aziewicz poinformował jednocześnie o przysługującym mu prawie wystąpienia na drogę sądową w przypadku naruszenia przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. (PR)