Alior Bank, bank tworzony od podstaw przez włoską grupę Carlo Tassara, jeszcze przed rozpoczęciem działalności operacyjnej postanowił przyciągnąć do siebie rzeszę potencjalnych klientów. Rozpoczyna konkurs pt. “Zbuduj z nami nowy bank!”. Osoby, które na specjalnej stronie WWW (przygotowanej przez bank we współpracy z agencją Artegence) zgłoszą oczekiwania wobec powstającego banku, mogą wygrać nagrody – 100 zł (niezależnie od liczby uczestników). Natomiast ci, którzy zaproszą do udziału swoich znajomych, mogą wygrać jedną z kilkuset nagród, m.in. samochód VW Passat, nowoczesne laptopy oraz iPhone’y. Aby odebrać nagrody, po zakończeniu konkursu będą musieli założyć konto osobiste w Alior Banku, jednak dla wszystkich uczestników konkursu jego prowadzenie będzie bezpłatne. Bank zapowiada, że wskazówki potencjalnych klientów zostaną wykorzystane przy opracowaniu oferty i modelu obsługi.
Po raz pierwszy w Polsce przyszli klienci banku mają też wpływ na to, jaki numer rachunku osobistego zostanie im przyznany. Jeśli zdecydują się na jego założenie w Alior Banku po zakończeniu konkursu, sześć cyfr numeru ich wirtualnego konta konkursowego stanie się ostatnimi sześcioma cyframi numeru ich rachunku osobistego.
Bank stara się też zbudować wokół marki wirtualną społeczność – każdy, kto zamieści w swoim profilu zdjęcie, zostanie uwieczniony w wirtualnej kuli rosnącej wraz z liczbą zakładanych kont konkursowych. Jak twierdzą przedstawiciele Alior Banku, poza widowiskowym efektem wizualnym funkcja ta stanowi spójną z najnowszymi trendami marketingu interaktywnego metodę budowania pozytywnych relacji klientów z marką. (MB)