Zagranica

WPP uważa olimpiadę za punkt zwrotny rozwoju Chin

W opinii Martina Sorrella, CEO WPP Group, dzięki olimpiadzie w Pekinie Chiny przeżywają punkt zwrotny pod względem postrzegania produktów "made...

W opinii Martina Sorrella, CEO WPP Group, dzięki olimpiadzie w Pekinie Chiny przeżywają punkt zwrotny pod względem postrzegania produktów “made in China”. GroupM należąca do WPP zajmuje się planowaniem i zakupem mediów dla głównego nadawcy igrzysk, państwowej telewizji China Central Television (CCTV). Dochód stacji z reklam wzrósł w 2008 roku o 30 proc. W opinii GroupM sprzedaż czasu antenowego wokół transmisji olimpijskich przyniesie CCTV ok. 60 mln dol. Stacja docierająca do 1,3 mld widzów nie ujawniła jednak, ile zapłaciła MKOl za prawa do transmisji. Amerykański nadawca NBC kupił prawa do transmisji zawodów w USA za kwotę 894 mln dol. (sprzedając czas antenowy za ponad 1 mld dol.).

WPP dysponuje ok. 15 proc. udziałów w chińskim rynku reklamowym i odnotował 30-proc. wzrost w skali roku. Jego klientami są m.in.: Ford, Unilever i Procter & Gamble, oraz lokalni giganci jak Lenovo i Haier. W opinii Sorrella to dopiero początek podboju tego rynku. Państwowy operator telefonów komórkowych China Mobile ma 600 mln abonentów (niemal dwukrotnie więcej niż cała populacja USA). Tymczasem działania z zakresu marketingu mobilnego stanowią zaledwie margines ogółu wydatków na komunikację marketingową. (MS na podst. “AdWeek” i Topix)