“Perspektywa” Studio Architektury Marki zrealizowała dla Przemyśla ogólnopolską kampanię informacyjną, będącą częścią “Strategii promocji turystyki dla Miasta Przemyśla na lata 2008-2015” przygotowanej we współpracy z Polską Agencją Rozwoju Turystyki SA. Wykorzystano w niej wizerunek wojaka Szwejka, z książek Jaroslava Haska.
W pierwszym etapie położono nacisk na budowanie świadomości marki miasta zgodnie z hasłem “Miasto Turystyczne – Twierdza Przemyśl”. Działania miały na celu pozycjonowanie Przemyśla jako jednego z najpiękniejszych i najstarszych miast Polski, w którym można aktywnie wypocząć zarówno latem, jak i zimą oraz zobaczyć unikatowe na skalę europejską atrakcje historyczne i przyrodnicze.
Kampania prowadzona jest głównie poprzez działania PR skierowane do dziennikarzy.
Zwieńczeniem pierwszego etapu kampanii i jednocześnie początkiem drugiego będzie ogólnopolska premiera komiksu pt. “Zupełnie nieznana przygoda dobrego wojaka Szwejka w mieście Przemyślu”. Rysunki do niego wykonał Daniel de Latour, a scenariusz napisał Karol Konwerski. Wokół komiksu będą się koncentrować działania promocyjne miasta do końca roku. Do sprzedaży trafi przed świętami Bożego Narodzenia. (DD)