Zagranica

Facebook testuje nowe formaty reklam

Facebook, jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w internecie, testuje możliwość poszerzenia oferty reklamowej. W opinii menedżerów Facebooka aktywni użytkownicy serwisów...

Facebook, jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w internecie, testuje możliwość poszerzenia oferty reklamowej.

W opinii menedżerów Facebooka aktywni użytkownicy serwisów społecznościowych unikają bannerów i linków reklamowych. Firma pracuje więc nad znalezieniem “nowych dróg reklamy w internecie” choćby przez powiązanie reklam z różnymi opcjami i narzędziami, których używają na co dzień uczestnicy serwisów.

Jako pierwsza pojawiła się możliwość “sympatyzowania” z danym brandem bądź firmą. W serwisie pojawią się konta różnych marek, które będzie można dodawać do własnej strony oraz polecać je znajomym.

W opinii szefów serwisu wstępne próby okazały się więcej niż obiecujące. Jako pierwszy próbowany był film “Tropic Thunder”, najnowsza komedia w gwiazdorskiej obsadzie (Ben Stiller, Jack Black, Tom Cruise, Nick Nolte i Robert Downey jr.), która pobiła w amerykańskim box office rekord najnowszego filmu o Batmanie. (MS na podst. “AdWeek” i “The NY Times”)