Kraj

MCCANN-ERICKSON WYGRAŁ BUDŻET MARGARYNY RAMA

Agencja reklamowa McCann-Erickson wygrała przetarg na kreatywną i strategiczną obsługę budżetu margaryny Rama w rejonie Europy Środkowej. W przetargu brała...

Agencja reklamowa McCann-Erickson wygrała przetarg na kreatywną i strategiczną obsługę budżetu margaryny Rama w rejonie Europy Środkowej. W przetargu brała udział także agencja Lowe Lintas GGK, która obsługiwała w Polsce tę markę od 1993 r., czyli od momentu rozpoczęcia działalności jej producenta firmy Van den Bergh Foods, wchodzącej w skład struktur Unilevera. Decyzję o współpracy z McCann-Erickson podjęto m.in. na podstawie preview testów, jakim poddano propozycje kreacji obu agencji. “Chodziło o opracowanie rozwiązania uniwersalnego dla wszystkich rynków Europy Centralnej, na których obecna jest Rama” – powiedział Wojciech Tomczak, CR manager Unilever Polska. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Initiative Media. W ubiegłym roku na reklamę marki Rama Unilever przyznaczył 24 mln zł, a gros tych wydatków pochłonęła telewizja – 20 mln zł, nieco mniej radio – 3 mln zł i magazyny – 500 tys. zł. Na reklamę prasową wydano jedynie 76 tys. zł (dane Expert Monitor). (MKS)