Zagranica

Mariażu GfK i TNS jednak nie będzie?

Niemiecka sieć badawcza GfK zakończyła rozmowy na temat zakupu brytyjskiej firmy badawczej TNS. TNS podało w komunikacie, że po czterech...

Niemiecka sieć badawcza GfK zakończyła rozmowy na temat zakupu brytyjskiej firmy badawczej TNS. TNS podało w komunikacie, że po czterech miesiącach rozmów dalsze negocjacje nie są możliwe, bo Brytyjczycy nie spodziewają się już oferty, którą mogą zaakceptować. Oznaczać to może, że blisko jest do przyjęcia propozycji WPP Group. Ta sieć reklamowa zaoferowała 268,7 pensów za każdą akcję TNS. Wczoraj jedną akcję brytyjskiej firmy badawczej wyceniano na 265 pensów. W kwietniu, gdy rozpoczynano rozmowy na temat sprzedaży, jedna akcja warta była 150 pensów.

W pierwszym półroczu br. przychody TNS wzrosły o 16,7 proc. – do 580,4 mln funtów, a zysk przed opodatkowaniem o 13,3 proc. – do 41,8 mln funtów. (“BrandRepublic”)