Zagranica

Brytyjska reklama iPhone'a wycofana z emisji wskutek skarg konsumentów

Advertising Standards Authority (ASA), brytyjska organizacja nadzorująca rynek reklamy, nakazała wycofanie z telewizji spotu iPhone'a, oskarżając firmę Apple o wprowadzanie...

Advertising Standards Authority (ASA), brytyjska organizacja nadzorująca rynek reklamy, nakazała wycofanie z telewizji spotu iPhone’a, oskarżając firmę Apple o wprowadzanie konsumentów w błąd. Spot TV najnowszego produktu Apple sugerował, że użytkownicy iPhone’ów mają nieograniczony dostęp do wszystkich zasobów internetu. W reklamie padają słowa: “Nigdy nie wiesz, której części internetu potrzebujesz. Dlatego w iPhonie znajdziesz cały dostęp do internetu”. Przeciwko tej treści zaprotestowali konsumenci. Okazało się bowiem, że iPhone nie pozwala na stosowanie części standardowych technologii używanych na stronach WWW. Apple nie zgadza się z tymi zarzutami, twierdząc, że brak wsparcia dla technologii Flash i Java oznacza brak wsparcia dla “części internetu, nie zaś całości witryny”.

ASA podkreśliła, że Apple nie poinformowało konsumentów o ograniczeniach, wprowadzając ich w błąd. Reklama nie będzie więc mogła ukazać się ponownie w tej formie.

Za kreację reklam Apple odpowiada agencja TBWA. (MS na podst. BBC i “The Guardian”)