Przetargi

Canon rozpoczyna przegląd mediowy

Firma Canon Europe rozpoczyna przegląd ofert w zakresie planowania i zakupu mediów w ramach swojego paneuropejskiego budżetu wartego 50 mln...

Firma Canon Europe rozpoczyna przegląd ofert w zakresie planowania i zakupu mediów w ramach swojego paneuropejskiego budżetu wartego 50 mln funtów. Biznesu będzie bronił Mediaedge:cia, który pracuje dla Canona w regionie, również w Polsce. Przetarg prowadzony jest przez europejską centralę Canona w Amsterdamie.

Marek Orzechowski, dyrektor marketingu działu CCI (produkty consumer imaging, czyli fotografii, obróbki i druku obrazu) w Canon Polska, potwierdził, że taki przegląd ma miejsce, nie chciał jednak komentować tej informacji ani wypowiadać się na temat przyszłości obsługi mediowej. – Na razie nic się nie zmienia i w dalszym ciągu współpracujemy z Mediaedge:cia – mówi Orzechowski.

Rzecznik brytyjskiego oddziału Canona cytowany przez magazyn “Camapaign” stwierdził, że Canon zorganizował ten przegląd, albowiem firma chce zwiększyć swoją aktywność w mediach nie tylko w Europie Zachodniej, lecz także w całym regionie EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki).

Według nieoficjalnych informacji na początku przyszłego roku Canon planuje relaunch swojej marki (w obszarze produktów konsumenckich – sprzętu fotograficznego i komputerowego).

Według danych Expert Monitora (dane brutto bez rabatów) w ub.r. Canon Polska podwoił swoje wydatki mediowe – w 2007 r. firma wydała na reklamy w TV, prasie i radiu 10,95 mln zł, podczas gdy w 2006 r. jej wydatki zamknęły się kwotą 4,31 mln zł. Na początku tego roku przedstawiciele Canona zapowiadali, że w tym roku wydatki reklamowe firmy będą jeszcze “znacząco” wyższe od ubiegłorocznych. (MB)