Kraj

Byli menedżerowie AMS rozwijają firmę Atvertin

Maciej Dziewolski i Przemysław Fic, wieloletni menedżerowie firmy reklamy zewnętrznej AMS SA w latach 90., rozwijają działalność spółki Atvertin, która...

Maciej Dziewolski i Przemysław Fic, wieloletni menedżerowie firmy reklamy zewnętrznej AMS SA w latach 90., rozwijają działalność spółki Atvertin, która ma się specjalizować w rozwoju sieci nośników typu digital signage.

W ciągu najbliższych kilku miesięcy Atvertin zainstaluje w sieci hipermarketów Tesco zintegrowany system prawie 1,5 tys. ekranów LCD.

– Prezentacje naszej oferty w domach mediowych rozpoczną się jeszcze jesienią. W 2009 r. liczę na sprzedaż ok. 20 proc. czasu reklamowego na naszych ekranach. Ma to pozwolić na osiągnięcie przychodu na poziomie 7-8 mln zł. Myślę, że w kolejnych latach wzrost będzie miał charakter skokowy, a system digital signage na stałe zadomowi się w komunikacyjnych media miksach – mówi Maciej Dziewolski, prezes zarządu Atvertin.

Ekrany te, w średniej liczbie 28 sztuk na hipermarket, montowane są na wysokości 2,4 m przy głównych ciągach komunikacyjnych – w alejach głównych oraz tzw. gorących miejscach. Każdy ekran wyposażony jest w strefowy dźwięk, który działa w promieniu do 15 m.

Na ekranach, pracujących w godzinach otwarcia hipermarketów, wyświetlane będą powtarzalne, trwające 275 s pętle z programem. Każda pętla składać się będzie ze spotów reklamowych oraz użytecznych informacji o ofercie i działaniach sieci Tesco na rzecz klienta.

W każdym hipermarkecie planowane są dwa niezależne systemy nośników: obejmujący 1-2 ekrany system w strefie alkoholi i wyrobów tytoniowych oraz zamontowany w hali głównej system składający się średnio z 26 ekranów.

– Przygotowania do wdrożenia projektu digital signage na taką skalę trwały prawie 2 lata – mówi Maciej Dziewolski. – W 2006 roku przejęliśmy jedną z pierwszych polskich spółek w tym segmencie i rozpoczęliśmy tworzenie własnej autorskiej koncepcji systemu digital signage. W tym celu w 2007 roku nawiązaliśmy stałą współpracę z instytutem badawczym Pentor International Research. Mamy nadzieję, iż tworzony właśnie system digital signage w Tesco będzie dojrzałym produktem, który spełni oczekiwania branży reklamowej zarówno z perspektywy metodologii opisu, jak i zaproponowanych do jego obsługi narzędzi – dodaje.

Maciej Dziewolski, w latach 1989-1999 kierował firmą reklamy zewnętrznej AMS SA. Ostatnio był członkiem rad nadzorczych Kino Polska, BB Investment, BMT Leasing, Emax SA i NFI Piast. Przemysław Fic pracował w dziale marketingu AMS w latach 1996-2003, wdrażał projekty w jej spółce zależnej Active Media i był konsultantem firmy Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej. W latach 2003-2005 był dyrektorem marketingu Starego Browaru. Ostatnio konsultował projekty badań konsumenckie i mediowe. (JP)