M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Według KER Natur House reklamuje się nieetycznie; skarga na Nepentes odrzucona

Serwis Dzienny | 23 września 2008, 06:45

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy (KER), działający w ramach Rady Reklamy, uznał, że reklama spółki Natur House narusza normy środowiskowej...

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy (KER), działający w ramach Rady Reklamy, uznał, że reklama spółki Natur House narusza normy środowiskowej samoregulacji. Wniesiona skarga dotyczyła telewizyjnej reklamy Natur House (sieć sklepów z preparatami dietetycznymi), która wprowadza konsumenta w błąd, podając informację, że infolinia pod numerem "0 801 xxx xxx" jest bezpłatna. Skarżący uzasadnił swoją skargę m.in. faktem, że "połączenia na numery 0 801 są połączeniami płatnymi jak za połączenia lokalne".

Zespół orzekający uznał reklamę m.in. za sprzeczną z dobrymi obyczajami i stwierdził, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Natur House to firma międzynarodowa, która dysponuje siecią ok. 1,4 tys. centrów dietetyki na całym świecie.

Jednocześnie zespół orzekający oddalił skargę przeciw Nepentes SA dotyczącą reklamy radiowej środka na opryszczkę Erazaban. Uznała, że nie narusza ona Kodeksu Etyki Reklamy ani obowiązujących przepisów prawa oraz nie dyskredytuje psychoterapii, co zarzucał jej skarżący. (DD)

Czytaj więcej na temat: , , ,