Kraj

Unilever milczy na temat rozstania z PHD; Media Direction OMD kompletuje zespół

Media Direction OMD od początku października br. będzie odpowiedzialny za planowanie i zakup mediów dla Unilever Polska. O przeniesieniu budżetu...

Media Direction OMD od początku października br. będzie odpowiedzialny za planowanie i zakup mediów dla Unilever Polska. O przeniesieniu budżetu z PHD do Media Direction OMD pisaliśmy we wczorajszym wydaniu DS “MMP”. Jakub Bierzyński, CEO Omnicom Media Group, nie skomentował powodów tej zmiany. Także Unilever nie podaje przyczyn decyzji, która miała zostać podjęta przez marketera na poziomie międzynarodowym i w porozumieniu z władzami Omnicomu (grupa ta jest właścicielem sieci OMD i PHD). Decyzja dotyczy jedynie polskiego rynku, a w pozostałych krajach regionu agencją mediową Unilevera pozostanie PHD.

Jak mówi Jakub Bierzyński, PHD będzie dalej działać na rynku. Ma się teraz skoncentrować na obsłudze obecnych i pozyskiwaniu nowych klientów. Obecnie firma ta planuje i kupuje media m.in. dla takich firm, jak Plannja, BMI Baby czy Nokia Siemens Network.

Bierzyński zapowiedział, że część zespołu obsługującego Unilevera w PHD, który liczył 23 osób, dostała propozycję pracy w strukturach Omnicom Media Group. Są wśród nich m.in.: Bartosz Majewski, szef teamu Unilevera i jednocześnie szef PHD, oraz Robert Plesko, jeden z group account directorów. Anna Podskarbi, drugi z group account directorów przebywa obecnie na zwolnieniu lekarskim.

Nie wiadomo jeszcze, kto pokieruje obsługą marketera w ramach Media Direction OMD. Unilever stanie się największym klientem tej agencji. Zespół, który ma obsługiwać projekty mediowe tego marketera, będzie liczył kilkanaście osób. Jak informuje Jacek Hendigery, dyrektor mediów Media Direction OMD, część pracowników z zespołu dotychczas obsługującego Unilevera w ramach PHD, ma przejść do jego domu mediowego.

Jakub Bierzyński uważa, że utrata Unilevera nie będzie miała wpływu na pozycję negocjacyjną Omnicom Media Group, ponieważ budżet tego klienta negocjowany był niezależnie. PHD współpracuje z Unileverem od 2007 r.

Jest główną agencją Unilevera w regionie CEE (w Rumunii pracuje dla marketera MindShare, a w Rosji, na Ukrainie i Białorusi – Initiative). Wiadomo jednak, że marketer przygotowuje się do międzynarodowego przetargu mediowego (informowaliśmy o nim w DS “MMP” z 12 maja br.), który ma się odbyć w 2009 r. (JD, JN)