Kraj

BUDŻET REKLAMOWY HASSER...DERA W SCHOLZ & FRIENDS WARSZAWA

Agencja reklamowa Scholz & Friends Warszawa podpisała umowę na obsługę budżetu reklamowego niemieckiego browaru Hasseršder. Agencja będzie odpowiedzialna za strategię...

Agencja reklamowa Scholz & Friends Warszawa podpisała umowę na obsługę budżetu reklamowego niemieckiego browaru Hasseršder. Agencja będzie odpowiedzialna za strategię i kreację kampanii reklamowych, natomiast dom mediowy Impact Media (należący do agencji TJ Partner) zajmie się planowaniem i zakupem mediów. W przetargu ogłoszonym w listopadzie 2000 r. wzięły udział jeszcze dwie inne agencje: Kennedy Communication (agencja ta weszła w skład Scholz & Friends Warszawa 1 stycznia br.) i TJ Partner. Wyniki przetargu zostały ogłoszone w grudniu ub.r., ale dopiero obecnie podpisano kontrakt. Wysokości budżetu reklamowego Hasseršdera nie ujawniono. Kampania reklamowa ruszy 1 kwietnia br. i będzie się toczyć wyłącznie na nośnikach reklamy zewnętrznej (263 ekrany należące do agencji Cityboard Media oraz 183 nośniki należące do Plakandy Int.) i potrwa przez miesiąc. Do tej pory marka Hasseršder nie była na rynku polskim obsługiwana przez agencję reklamową. Od 1995 r. do 1999 r. Hasseršder utrzymuje największą sprzedaż na rynku w Niemczech wśród browarów wschodnioniemieckich. W 1999 r. sprzedaż ta osiągnęła 2,2 mln hl, a na drugim miejscu znalazł się browar Radeberger ze sprzedażą 1,88 mln hl. Plany marketingowe browaru, jeżeli chodzi o rynek polski, nie zostały ujawnione. (PR)