Kraj

Brain, MediaCom i Starcom dostały najwięcej nominacji do Effie 2008

Do tegorocznej edycji konkursu komunikacji marketingowej Effie 2008 nadesłano 151 prac. 97 kampanii zgłosiły agencje reklamowe, 54 - domy mediowe....

Do tegorocznej edycji konkursu komunikacji marketingowej Effie 2008 nadesłano 151 prac. 97 kampanii zgłosiły agencje reklamowe, 54 – domy mediowe. Nominacje do nagród otrzymało 65 prac (38 z agencji reklamowych i 27 z domów mediowych). Jury przyznało nagrody 24 projektom komunikacyjnym zgłoszonym przez agencje reklamowe i 13 zgłoszonym przez domy mediowe.

Najwięcej nominacji spośród agencji reklamowych otrzymał Brain – 4 (w tym dwie wspólnie z OS3 Multimedia, jedną wspólnie ze Stratosferą). Po 3 nominacje dostały: Gruppa66 Ogilvy (w tym dwie wspólnie z Ogilvy Interactive) i Publicis; po 2: BBDO Warszawa, DDB, Grey Worldwide Warszawa, Just, JWT, PZL, po 1 nominacji otrzymały zaś: Adwertajzing (wspólnie z Pentagon Media Team), Euro RSCG, G7, Heads Advertising, Healthway (wspólnie z Mediaedge:cia), Jonasz Advertising, Koalicja 21 Października, McCann Erickson, Men at Work (wspólnie z Universal McCann), Paralotna, Saatchi & Saatchi, Testardo Gram, Tippingpoint, Young & Rubicam. Po 1 nominacji otrzymały także firmy Inter Ikea Centre Polska (wspólnie z DDB) i Polbank EFG (wspólnie z Addapter).

Wśród domów mediowych najwięcej nominacji otrzymały: MediaCom Warszawa i Starcom – po 6. Mediaedge:cia dostało 4 nominacje, Mindshare Polska – 3, MPG i ZenithOptimedia – po 2, Macroscope OMD, PanMedia Western, PHD i Universal McCann – po 1.

Prace oceniało 54-osobowe jury pod przewodnictwem Marka Kapuścińskiego, prezesa zarządu Procter & Gamble. Na pierwszym etapie online jurorzy wyłonili prace pretendujące do short-listy. Podczas drugiego etapu jurorzy mogli przedyskutować prace, które znalazły się na short-listach, i zatwierdzić nominacje konkursowe. Następnie w głosowaniu tajnym jury przydzieliło pracom punkty kwalifikujące do nagród.

Zdobywcy tegorocznych nagród Effie zostaną ogłoszeni podczas gali 3 listopada br. (MKS)