Kraj

Pierwszy dzień Golden Drum - 10 nominacji dla Polaków, w tym 4 dla Change

Na rozpoczętym wczoraj oficjalnie 15. konkursie reklamowym Golden Drum w Słowenii ogłoszono już pierwsze listy finalistów. W kategorii Piran Portoroż...

Na rozpoczętym wczoraj oficjalnie 15. konkursie reklamowym Golden Drum w Słowenii ogłoszono już pierwsze listy finalistów. W kategorii Piran Portoroż Idea Poster wśród 22 wyróżnionych prac nie ma żadnych zgłoszeń z Polski, zaś w kategorii Piran – University City wśród 21 nominowanych prac są dwie z naszego kraju: “Piran after 500 years” autorstwa uczniów Szkoły Mistrzów Reklamy przy WSPiZ (Kamil Kowalczyk i Grzegorz Oleśniewicz) oraz “Piran Beauty Learning” autorstwa Michała Sęka z MarketShare Poland.

Znani są też finaliści w kategoriach advertising campaign i media campaigns. W pierwszej z tych kategorii wśród 33 finalistów są dwie prace z Polski, obie autorstwa Change Integrated – jedna przygotowana dla Jelfy SA/marka Spectab “Pomnik Onowałowa”, druga – dla MTV pt. “Lost Keys”. Te same kampanie Change Integrated zostały też nominowane w kategorii media campaigns. W sumie w tej kategorii Polacy mają 4 finalistów – poza Change Integrated na short-liście znalazły się też: praca Saatchi & Saatchi dla marki Ariel (Procter & Gamble) pt. “The Stained Glass Window” i kampania Leo Burnett Warszawa dla marki Orange (PTK Centertel) “Relaunch Pop”. W kategorii media campaigns znalazło się w sumie 32 finalistów.

Dwa zgłoszenia z Polski są też wśród nominowanych w kategorii internet. Są to: Change Integrated za prace dla Jelfy “Spectab” i Endorfine za corporate website dla Sessi Soft. Na short-listę w tej kategorii trafiło łącznie 37 prac.

W sumie z Polski na Golden Drum nadesłano 206 prac zgłoszonych przez 28 firm. Ogółem na festiwal wpłynęły 2753 prace.

Pierwszy dzień Golden Drum, zwany Prologiem, nie zgromadził zbyt wielkiej widowni, choć w porównaniu z rokiem ubiegłym organizatorom udało się zgromadzić ciekawych spikerów, którzy swoje wystąpienia przedstawili w dwóch blokach. Pierwszy pt. “Back to the future” zajmował się kwestiami zmian w komunikacji, jakie wywołał internet. Drugi blok pt. “BRANDrelationSHIPS” zajmował się kwestiami zrozumienia pojęcia marki. Moderatorem pierwszej grupy był Giovanni Lunghi, independent creative & strategic advisor, drugą prowadził Philippe Boutie, CEO & creative director Lamtar Communications.

Prolog to dzień otwarty – by zaistnieć w tym punkcie programu, należało wziąć udział w internetowej dyskusji na oba zadane tematy. Specjalne jury wyselekcjonowało najciekawszych uczestników dyskusji i im powierzono przygotowanie wystąpień. Wśród zaproszonych do tej części Golden Drum był Paweł Niziński, managing partner GoodBrand Poland. Zaprezentował wykład pt. “From “reason why” to “reason to be””. (AMS)