Kraj

Portoroż: żadnych nominacji dla Polaków w kategorii TV & film promo

Drugi dzień festiwalu reklamowego Golden Drum w słoweńskim Portorożu przyniósł finalistów w dwóch następnych kategoriach: design & art directions oraz...

Drugi dzień festiwalu reklamowego Golden Drum w słoweńskim Portorożu przyniósł finalistów w dwóch następnych kategoriach: design & art directions oraz TV & film promo. W pierwszej z tych kategorii na short-listę trafiła tylko jedna praca z Polski zrealizowana przez agencję Publicis dla Kakadu. W drugiej kategorii wśród nominowanych nie ma żadnego polskiego zgłoszenia.

Wczoraj miały miejsce prezentacje na żywo kampanii reklamowych, które przed widownią są oceniane i komentowane przez jury. Zwycięzcy tych zmagań otrzymają nagrody Golden Watch wręczane na ręce dyrektorów kreatywnych wyróżnionych kampanii. Równolegle trwały prezentacje z cyklu Media Meeting – tematem wczorajszych wystąpień było “New games in media space”. W tym czasie zajmowano się m.in. kwestiami nadużywania ambientu jako formy komunikacji z konsumentem, a także oczywistymi z pozoru kwestiami, które można spiąć tytułem “Digital changes everything”.

Również wczoraj ruszyła specjalna akcja sieci Leo Burnett – wszyscy uczestnicy Golden Drum spośród całości prac zgłoszonych na festiwal mogą głosować na tę, którą uważają za akcję nie reklamową, ale taką, która ich zdaniem naprawdę coś zmienia (powoduje, że odbiorcy danego komunikatu podejmują działanie). – Chodzi nam o wybranie takiej komunikacji, która jest raczej czynem niż obietnicą ze strony brandu – wyjaśnia Farid Chehab, chairman i chief creative officer Leo Burnett Middle East & North Africa. Każdy, kto weźmie udział w głosowaniu, musi nagrać swoją wypowiedź z uzasadnieniem – na miejscu jest sprzęt wideo nagrywający wszystkie wypowiedzi. W piątek 10 października – ale nie podczas głównej gali – będzie przyznana specjalna nagroda ACT Award. (AMS)