M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ofcom zgadza się na zwiększenie czasu reklamowego w brytyjskiej TV

Serwis Dzienny | 9 października 2008, 06:45

Ofcom, brytyjska organizacja nadzorująca rynek mediów, zgodził się na zmianę w regulacjach dotyczących czasu reklamowego ze względu na spadek dochodów...

Ofcom, brytyjska organizacja nadzorująca rynek mediów, zgodził się na zmianę w regulacjach dotyczących czasu reklamowego ze względu na spadek dochodów nadawców publicznych (ITV, Channel 4, Five i S4C) i spodziewane pogłębienie kryzysu na rynku. Stacje będą mogły rozszerzyć weekendowe bloki reklamowe o dodatkowe 20 minut w godzinach największej oglądalności. W opinii ekspertów rynku pozwoli to na dodatkowe przychody rzędu 40 mln funtów rocznie.

Dotychczasowe przepisy dopuszczały 40 minut reklam w godz. 18-23. Po zmianach sytuacja w dni powszednie pozostanie bez zmian, w weekend rozszerzona zaś zostanie do 60 min. Europa kontynentalna zazwyczaj reguluje normę reklam w najlepszym czasie antenowym na nie więcej niż 12 min w ciągu godziny programu. (MS na podst. BBC i "Financial Times")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,