Kraj

ERA PRACUJE NAD REALIZACJĄ NOWEGO PROJEKTU REKLAMOWEGO

Nierozstrzygnięta pozostaje kwestia wyboru agencji reklamowej, która zajmie się realizacją projektu Polskiej Telefonii Cyfrowej (właściciel sieci telefonii komórkowej Era) dotyczącego...

Nierozstrzygnięta pozostaje kwestia wyboru agencji reklamowej, która zajmie się realizacją projektu Polskiej Telefonii Cyfrowej (właściciel sieci telefonii komórkowej Era) dotyczącego reklam nadawanych przez telefon, o czym pisaliśmy w “MiMP” nr 3/2001. Początkowo miała to być agencja Capitol, która wcześniej nawiązała kontakty ze szwedzką firmą Iquity dostarczającą odpowiedni dla tego typu systemów reklamowych software. Ostatecznie PTC ogłosiła przetarg, do którego zaproszono osiem agencji (w tym Capitol). Jego rozstrzygnięcie jest spodziewane pod koniec marca br. Inna od pierwotnie zakładanej jest także ostateczna koncepcja formy tego projektu. Korzystanie z wdrażanego systemu nie będzie oznaczało darmowych minut w zamian za odsłuchiwanie określonej ilości reklam, lecz wprowadzenie bardzo niskich taryf, np. 10 groszy na minutę. “Ostatecznych decyzji w kwestii ceny minuty sponsorowanej przez reklamodawcę jeszcze nie ma – podkreśla Bogdan Markiewicz, z-ca rzecznika prasowego Ery – ale na pewno jakaś opłata będzie pobierana”. System, który nie ma jeszcze nazwy, będzie testowany na próbnej grupie 50 tys. użytkowników Ery. Próba ma się odbyć na początku kwietnia br. Według Markiewicza pierwsze reklamy będą pochodziły od producentów FMCG. Nie podał jednak informacji na temat konkretnych firm czy marek. Z systemu, przynajmniej w obecnej fazie projektu, nie będą mogli korzystać użytkownicy typu pre-paid. (AMS)