M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Na reklamę tranzytową w III kwartale wydano 11,6 mln zł

Serwis Dzienny | 22 października 2008, 06:45

Na reklamę na środkach komunikacji miejskiej w III kwartale br. wydano 11,6 mln zł, o ponad 7 proc. więcej niż...

Na reklamę na środkach komunikacji miejskiej w III kwartale br. wydano 11,6 mln zł, o ponad 7 proc. więcej niż w III kwartale 2007 r. (10,8 mln zł) - wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Najwięcej na reklamę tranzytową wydały firmy z branży rozrywka/kultura, których udział w rynku wyniósł 24,54 proc. Kolejne pozycje zajęły sektory: żywność - 19,94 proc., sprzedaż - 13,18 proc., finanse/marketing - 10,23 proc., i telekomunikacja - 8,6 proc.

W kategorii produktów najwięcej reklamowały się sieci handlowe/hipermarkety/galerie - 10,47 proc. Kolejne pozycje zajęły: piwo - 9,95 proc., systemy telefonii komórkowej - 8,59 proc., stacje telewizyjne - 8,07 proc., oraz banki i budownictwo - 6,64 proc.

W pierwszych trzech kwartałach br. na reklamę tranzytową firmy wydały 29,5 mln zł, czyli tylko o 0,5 proc. więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2007 r. (29,4 mln zł).

Lech Kaczoń, prezes IGRZ, zwraca uwagę na rozwój nośników elektronicznych umieszczanych wewnątrz pojazdów i coraz większe wykorzystanie nowoczesnych technologii w przypadku zewnętrznych powierzchni ekspozycyjnych. - Wpływają one znacząco na atrakcyjność tej formy reklamy out-of-home i będą zwiększać jej przychody - komentuje Kaczoń.

Zestawienie obejmuje firmy: AMS SA, Business Consulting i CAM Media SA. (TWI)

Czytaj więcej na temat: , , , ,