Zagranica

Zwolennicy ateizmu zebrali fundusze na kampanię społeczną

Zaledwie 24 godzin potrzebowali pomysłodawcy kampanii reklamowej ateizmu do zebrania kwoty potrzebnej do sfinansowania bannerów, które przez cztery tygodnie w...

Zaledwie 24 godzin potrzebowali pomysłodawcy kampanii reklamowej ateizmu do zebrania kwoty potrzebnej do sfinansowania bannerów, które przez cztery tygodnie w styczniu 2009 r. pojawią się w 60 egzemplarzach na londyńskich autobusach. Zebrana suma przekracza niemal dziesięciokrotnie potrzebną kwotę. Organizatorzy zastanawiają się więc nad rozszerzeniem kampanii na inne kanały komunikacji.

Na nośnikach reklamy zewnętrznej firmy CBS Outdoor pojawi się hasło: “Bóg prawdopodobnie nie istnieje. Przestań więc się zamartwiać i ciesz się życiem”. Kampania ma być wyrazem sprzeciwu wobec wszechobecności Boga, piekła i innych religijnych elementów w reklamach prowadzonych przez organizacje i stowarzyszenia religijne w Wielkiej Brytanii.

Społeczną zbiórkę pieniędzy na kampanię prowadziło Brytyjskie Stowarzyszenie Humanistów i prof. Richard Dawkins, zoolog i ewolucjonista, autor popularnonaukowych bestsellerów “Bóg urojony” i “Samolubny gen”. Brytyjskie kościoły zareagowały na kampanię ze spokojem, wyrażając zadowolenie z “dalszego zainteresowania prof. Dawkinsa Bogiem”. (MS na podst. “Daily Telegraph” i “The Guardian”)